Dersin Adı | Ekmek Yapımı |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CLM 410 | Güz/Bahar | 0 | 4 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders genel olarak öğrencinin ekmek yapımı tekniklerine vakıf olmasını sağlar |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ekmek yapımında kullanılan temel araç, gereç ve malzemeler. Bunların kullanımına ilişkin uygulamalar. Ekmek hamurlarının hazırlanması ve mayalama. Pişirme, kesme ve sunum teknikleri. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | DERSE GİRİŞ | |
2 | KABUKLU TOP EKMEKLER, VIYANA EKMEGI, ITALYAN EKMEGI, PIZZA HAMURU | CORDON BLEU BAKING 1-253 |
3 | SUTLU EKMEK, MAYALI DONAT, SODA EKMEGI | CORDON BLEU BAKING 1-253 |
4 | CALLAH, AMISH TIPI PRETZEL, BISCUIT 2 ŞEKILDE, EKSI MAYA ODEVLERI | CORDON BLEU BAKING 1-253 |
5 | %100 TAM BUGDAY EKMEGI, BEYAZ TOST EKMEGI, JAPON EKMEGI | CORDON BLEU BAKING 1-253 |
6 | FUGAS, FOKAÇYO, FRANSIZ BAGETI, TAM BUGDAYLI FRANSIZ BAGETI | CORDON BLEU BAKING 1-253 |
7 | STOLLEN, BABBA SAVARIN, BRIOCHE | CORDON BLEU BAKING 1-253 |
8 | PANETTONE, KUGELOFPF, MALAWATCH | CORDON BLEU BAKING 1-253 |
9 | CIABATTA, NAAN, PITA, TAHINLI | CORDON BLEU BAKING 1-253 |
10 | SFOGLIATELLE, FATTIGMAN, SWEET ROLL DOUGH, STICKY BUNNS | CORDON BLEU BAKING 1-253 |
11 | TAM BUGDAYLI KRAKERLER, ARPA EKMEGI, ALMAN EKMEGI, 7 TAHILLI EKMEK | CORDON BLEU BAKING 1-253 |
12 | BAGEL, CRUMPET, POPOVER, CANOLI | CORDON BLEU BAKING 1-253 |
13 | EKSI MAYA EKMEKLERI, GLUTENSIZ EKMEKLER- KURABIYELER, BEY PAZARI KURUSU, CIYA KRAKERI | CORDON BLEU BAKING 1-253 |
14 | YOGURMADAN EKMEK, STRUDEL, KREP DANTEL, EL ACMASI BOREK | CORDON BLEU BAKING 1-253 |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 20 |
Laboratuvar / Uygulama | 1 | 20 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | 48 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 14 | |
Final Sınavı | 1 | 14 | |
Toplam | 140 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır | X | ||||
2 | Gastronomi alanında iş sağlığı ve güvenliği, yiyecek hijyeni ve güvenliği ile genel iş pratiğinde en iyi uygulamaları gerçekleştirir | X | ||||
3 | Yiyecek üretimi ve sunumunu ilgilendiren görsel, dokusal ve besinsel öğelere ilişkin verileri yorumlayabilmek, değerlendirir ve karar verir | X | ||||
4 | Gastronominin kültür ve toplum üzerindeki etkilerini bilir ve buna ilişkin değerlendirmeler yapar | X | ||||
5 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır | X | ||||
6 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde aktarır
| X | ||||
7 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına temel oluşturan gastronomi, tasarım, hukuk ve işletmecilik gibi diğer disiplinlerden yararlanır ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olur | X | ||||
8 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin teknolojik araçları etkin bir şekilde kullanır | X | ||||
9 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin etik değerlere sahip olarak bilgi, beceri ve yetkinliklerini yaşam boyu öğrenme ve sürdürülebilirlik bilinciyle günceller ve geliştirir | X | ||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak Gastronomi ve Mutfak Sanatları ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. (European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | X | ||||
11 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanır | X | ||||
12 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest